Veelgestelde vragen: tijdens je bezoek
Waar vind ik toiletten?
Naast het Studio 100 Café bevindt zich een toiletblok. De locatie van de toiletten wordt aangeduid op het parkplan. De toiletten zijn gratis te gebruiken. Voor bezoekers met een beperking zijn er aangepaste toiletten voorzien. Het toiletblok is toegankelijk voor rolstoelgebruikers.
Ik ben iets verloren tijdens mijn bezoek. Wat nu?
Verloren voorwerpen worden verzameld in het onthaal bij de ingang van het park. Tijdens jouw bezoek kan je daar gerust langs gaan om je verloren voorwerp te melden en indien mogelijk terug op te halen.
Kan ik een geschenkkaart kopen om mijn aankopen in het park te betalen?
Er zijn 2 opties:
- Plopsa Gift Card: een prepaidbetaalkaart waarmee je jouw aankopen in winkels en restaurants kan betalen. De Plopsa GiftCard blijft geldig tot 1 jaar na de aankoopdatum.
- Plopsa’s: biljetten met een waarde van €5 per stuk waarmee je jouw aankopen in winkels en restaurants kan betalen
Zowel de Plopsa Gift Card als de Plopsa’s kunnen in de Plopsa Winkel aangekocht worden. De Plopsa Gift Card en de Plopsa’s kunnen niet gebruikt worden voor de aankoop van tickets of abonnementen.
In welke restaurants en winkels wordt de Plopsa Gift Card aanvaard?
De Plopsa Gift Card wordt overal in Plopsa Indoor Hasselt aanvaard.
Welke betaalmethoden worden aanvaard?
- Bankkaarten (bankpassen)
- VISA
- Mastercard
- Maestro
- Apple Pay
- Google Pay
- Monizze (maaltijdcheques)
- Edenred (maaltijdcheques)
Cheques worden niet aanvaard. Biljetten van €200 en €500 worden enkel aanvaard aan het onthaal.
Kan ik een bolderkar huren?
Bolderkarren zijn niet toegelaten in Plopsa Indoor Hasselt. Het is dus ook niet mogelijk om er eentje te huren.
Kan ik een slot voor mijn kinderwagen huren?
Sloten voor kinderwagens worden niet te huur aangeboden in het park. We raden je aan om zelf een kinderwagenslot te voorzien. Kinderwagens mogen niet vastgemaakt worden aan infrastructuur in het park.
Kan ik mijn kinderwagen overal meenemen?
Kinderwagens moeten bij attracties en shows worden achtergelaten op de daarvoor bestemde plaatsen. In het kader van de brandveiligheid worden ze niet toegelaten in de theaterzalen. Plopsa kan niet aansprakelijk gesteld worden voor diefstal, verlies of schade van je goederen. We raden de bezoekers aan geen waardevolle spullen onbewaakt achter te laten in een kinderwagen.
Kan ik mijn spullen opbergen in een kluisje?
Tegen betaling zijn er kluisjes ter beschikking voor de veilige opberging van persoonlijke of waardevolle spullen. Voor een kleine locker betaal je €8, voor een grote locker €15. De lockers kunnen enkel met een betaalkaart betaald worden. Plopsa is niet verantwoordelijk voor eventuele diefstal, schade of verlies van je bezittingen.
Waar kan ik de EHBO-post terugvinden?
De EHBO-post is gevestigd bij de ingang van het park. De locatie van de EHBO-post staat aangeduid op het parkplan. Ouders kunnen hier eveneens terecht voor het melden en ophalen van zoekgeraakte kinderen.
Worden er in het park promotionele foto’s gemaakt?
De foto's op onze website, social media en in onze publicaties zijn gemaakt tijdens reguliere openingstijden. Als bezoeker ga je er mee akkoord dat er foto- en beeldmateriaal gemaakt wordt in het park dat voor deze doeleinden wordt gebruikt.
Mag ik foto’s of video’s maken met mijn smartphone, GoPro of andere camera in attracties?
Wegens veiligheidsredenen is het meenemen van een handstick voor camera’s en selfiestick op onze attracties niet toegelaten. Een GoPro-camera is mits een borstharnas wel toegelaten.
Waar en wanneer vinden de shows en ontmoetingen plaats?
Je kan de starttijden van shows en ontmoetingen met de Studio 100-figuren terugvinden via de openingskalender op de website.
Eén of meerdere attracties waren gesloten tijdens mijn bezoek. Heb ik recht op een compensatie?
Het is mogelijk dat één of meerdere attracties om veiligheidsredenen gesloten worden, bv. bij extreme weersomstandigheden. Deze maatregelen geven in geen geval recht op enige schadevergoeding, terugbetaling of compensatie.
Kan ik picknicken in het park?
In Plopsa Indoor Hasselt is er een picknickzone naast De Speelboom (binnen) en dichtbij De Waterspeeltuin (buiten).
Waar kan ik babyvoeding opwarmen?
Alle grote restaurants beschikken over een magnetron om flesjes of babyvoeding op te warmen. Bij de toiletten zijn speciale babyrooms (en in het toilet voor personen met een beperking) om uw baby/kind te verschonen.
Waar kan ik mijn baby borstvoeding geven?
Bent u op zoek naar een rustig plaatsje waar u uw baby borstvoeding kan geven? Plopsa voorziet een rustige ruimte bij de EHBO-post voor u. Hier zal u al het comfort vinden dat u nodig heeft om uw kind optimaal te kunnen verzorgen.
Is roken toegelaten in het park?
In het belang van onze gasten en om veiligheidsredenen geldt een algemeen rookverbod in Plopsa Indoor Hasselt. Ook het gebruik van e-sigaretten is niet toegestaan. Roken is enkel toegestaan in de daarvoor voorziene rookzone, die aangegeven wordt op het parkplan en doormiddel van signalisatie.
Zijn alle attracties open op rustige dagen?
Op minder drukke dagen/momenten worden de attracties afwisselend geopend. Dit wil zeggen dat elke attractie zeker gedurende 50 % van de tijd werkt. Grotere attracties zijn wel doorlopend open. Omdat er minder bezoekers zijn, heeft iedereen de kans alle attracties meerdere keren te doen, zelfs meer dan tijdens een drukke dag. Ook andere pretparken in Europa werken op rustige momenten met dit systeem.